Friday 6 May 2011

Buku - Indahnya Hidup Bersyariat

Assalam..

Petang ni pulang awal...biasa la hari Jumaat, tahap kemalasan pun tinggi. Tiada motivasi nak keje..daripada dok kat ofis buat2 sibuk, lebih baik balik umah ada juga faedahnya.

Ni just nak share buku yg saya sangat suka.. Buku yang dimaksudkan adalah...


Buku ini adalah hadiah perkahwinan daripada sahabat Pn. Sani. Gembira sgt bila dapat buku ni.  Buku ni mengandungi cara hidup ini sebagai orang islam daripada lahir hinggalah mati. Lagi best sbb buku diterang dgn bergambar. Saya rasa buku ini patut ada di dalam setiap keluarga islam kerana sbg panduan kita. Walau apa2 pun jika terdpt kemusykilan kena rujuk pada ustaz/ustazah.

Skrg, saya dah jadikan buku ini sebagai hadiah perkahwinan untuk sahabat2 yg mendirikan rumahtangga.  So ni hadiah yg menarik simple, bermanafaat dan juga boleh guna sepanjang zaman.

So ini info buku :-

                     Nama buku : Indahnya Hidup Bersyariat
                     Penulis : Dato' Ismail Kamus & Mohd. Azrul Azlen Ab. Hamid
                     Penerbit : Telaga biru Sdn. Bhd. telagabiru 
                     ISBN : 967510230-6
                     Harga : RM55.00

Bila ke kedai buku, cari2 la buku ini. Tak rugi untuk dimiliki (bukan promosi tapi kenyataan)..

Sekian
Wassalam.

-cik tipah @ umah-

2 comments:

  1. cik tipah,
    saya pon ade buku tue..mmg best baca..yelah benda2 simple yg slalu kita buat dlm kehidupan seharian pon kdg kala kene check balik betul ke idak caranya..

    kalo adiah kawin sy slalu bg adiah buku ..bab utk suami isteri..rs lebih bermakna dr bg pingan mangkuk.. itu saya.. =)

    ReplyDelete
  2. Betul la org kecil. Buku ni bg panduan bila kita ada masalah. Kdg2 kita pun tak pasti..blh terus rujuk buku ni. Buku ni hadiah kahwin sy. Sy suka sgt dpt hadiah ni. So kalo kawan2 kahwin bg hadiah ni, mesti diaorg pun happy jugak. Bg pinggan mangkuk berlambak2 smpi ada ms tak terguna pun. Lg 1 hadiah kahwin yg sy suka beri, sejadah. Insya Allah dpt pahala kalo ada org solat guna sejadah tu..

    ReplyDelete