Thursday 15 September 2011

Bersawang..

Assalam..

Sudah bersawang blog ini...haha. Ini adalah kerana sikap sangat malas untuk menulis. Idea ada jer. Kalau rumah yang ditinggal lama sebegini rupa...mesti lalang dah sama tinggi dengan tuannya..

SIBUK..BUSY - itulah alasan yg sering kita (sbnrnya sy..hehe) gunakan sebagai alasan untuk menyelamatkan diri.  Tapi sebenarnya Allah telah memberikan kita masa yg sangat cukup iaitu 24 jam sehari.  Apa yg menjadikan kita sibuk/busy tak tentu pasal..sebab kita tidak pandai menguruskan masa, banyak nak berehat, buat kerja yang tak sepatutnya, buat kerja tak bersungguh2 (patut siap 1 jam..dah jadi siap 3 jam), tak efisyen dan suka bertangguh. Bila byk kerja tidak dibereskan..so kita akan rasa sgt sibuk..sedangkan bukan la sibuk mana pun..hehe.

Saya suka menangguh kerja. Itu sifat negatif dari sekolah lagi. Smpi skrg sy suka tangguh kerja. Sukar sungguh nak hilangkan sifat ini..(buruk betul perangai). Cam ne nak hilangkan sifat buruk ini yek?? tiap2 tahun berazam untuk tinggalkan sifat ini..tapi masih lagi buat. So harap, masuk tahun baru 2012 (lama lagi tu)..sy akan menjadi org yg tidak suka bertangguh kerja lagi.. BUAT SEKARANG, SIAP SEKARANG, SETTLE SEKARANG!! fuhhh...azam baru.

Moga lepas ini, blog ini tidak lagi bersawang..seperti rumah hantu..hehe

Wassalam

-cik tipah @ ofis-

No comments:

Post a Comment