Wednesday 26 October 2011

CD12 :: Tidak Seperti Yang Diharapkan

Alhamdullillah..saya masih mampu bertahan di dalam kerja yang penuh dengan tekanan. Bangun pagi jer jantung berdebar2..huhu. Hari Isnin mencatat sejarah..pukul 7 dah sampai ofis. Ini gara2 sms boss hari sabtu nak report pagi smlm jugak. Ingat bangun boleh la buat sikit2...pastu check beg rupanya tak bawak balik pulak. So pagi2 dah tak sabar nak gi kerja. Si Fad (member yang tumpang sekali) pun jadi mangsa kena gi kerja awal ...hehe. Mmg bulan tekanan betul!! Ya Allah bertahan la aku sehingga 31 Oktober ni.

Hari semalam, appointment doc. CD12 - doc buat tvs utk check telur. Doc tanya apa yang sy plan utk bulan ini. Jawapan saya 'TIADA'. Sebab saya pun tak tahu sama ada ovari saya respond tak pada ubat yang doc bagi utk cycle ini. So bila scan, amatlah sedih...telur masih comel2 cam tuannya..hehe. Paling besar pun 8.8mm..hehe. Mmg takde harapan la bulan ni. Encik B cakap redha je la. Tapi yang peliknya doc masih bagi la ubat Dexamethasone untuk 10 hari lagi. Untuk apa pun tak tahu. Takpe la makan jer la..

Dalam perjalanan balik..dalam kepala dok terfikir...adakah tekanan yang saya lalui bulan ini menyebabkan telur saya mogok utk membesar?? Jika betul tekanan bagaimana nak menguruskan...skrg ni mmg selalu jer tension!! Sabor je la...Sekarang ingin mencari perkara yang happy2..hehe.


6 comments:

  1. kena makan steroid ek? dexamethasone tu steroid..hurm..

    ReplyDelete
  2. memang payah nak tangani tress kan..apapun saya doakan semoga segalanya akan lebih baik nanti,insyaallah

    ReplyDelete
  3. Melur - mmg nak try next month. Bln ni mmg takde feel jer..hehe.

    MJI - Buat dexa tu mmg steroid. Adik sy bgtau la.. blh search kat internet

    Mummy - mmg susah nak control stress.. tapi bagaimana supaya tidak terlalu stress?

    ReplyDelete
  4. Hi.....
    Sy dh visit blog nie...
    Rupenye kite serupa berTTC :p
    Bc post nie terus rs nk komen sbb pg td g jumpe doktor. Ari nie sy CD12 n dtg nk kene cek telor.
    Skali telor sy terlebih besar laaa :(
    kuciwa sudaaa
    doktor nk 22-23 tp sy punye 28....
    over plak.sabar je laaa,skang kena mkn ubat kasi kecut plak. Aduyaaaiii pn.....

    ReplyDelete
  5. Hi nadia..
    Masa doc bagi ubat femara, telur pun besar dlm 27 mm. Time tu cd9..so doc assume telur tak matang.
    Takpe kita usaha lg..insya allah satu hari ada telur yg sesuai..

    ReplyDelete