Tuesday 30 September 2014

Hari Terakhir..

Assalam..

Hari ni bukan main rajin menaip.  Sebenarnya..saya tengah menunggu email dari orang nak proceed kerja yang masih tertangguh alasan.

Hari ni adalah hari terakhir sy bertugas di gred XX.  Esok, Insya Allah saya akan melapor diri utk gred YY.  Dalam istilah lain, naik pangkat.  Alhamdullilah, rezeki Allah. Bukan hanya rezeki yang bertambah, kerja dan tanggungjawab makin bertambah.

Sejujurnya, saya belum bersedia untuk kenaikan pangkat. Tak bersedia dari segi tugas/kerja. Masih belum terror mana pun.  Baru jer berkhidmat 6 tahun, 11 bulan di gred sekarang ni.  Bila naik pangkat ni, bos atau pun org sekeliling akan mengharapkan output kerja akan lebih cemerlang setanding dengan jawatan yang disandang. Itu yang paling ditakuti. Harap semua ok la..

Esok kena menghadap bos, melapor diri. Sebenarnya dah lapor diri masa dapat surat. Tapi lapor diri yang itu tak official. Sok yang sebetulnya.  Rasanya, saya akan terus menjalankan tugas yang sedia ada dan beberapa tambahan kerja baru.  Kalo ikut hati dah tak lalu nak buat penyata kewangan dan bajet ni..nak gak merasa buat benda lain. Tapi cam takde harapan jer. Ikut suka hati bos la..janji saya dapat gaji. 

Ok. Wassalam

3 comments:

  1. Congratulations!
    I'm so happy for you.

    InsyaAllah, lepas ni mesti ada rezeki yang ditunggu tu pula menyusul.

    ReplyDelete
  2. tahniahhhh yeayy yeayy .. rezeki dalam banyak bentuk kann ;))

    ReplyDelete