Thursday 2 May 2013

Movie :: Ah Boys To Men 2

Citer ni ada 2 part.  Part 1 tgk di astro first masa bulan Dec. Best gila...tergelak2 dan ada sikit part nangis. Tgk berpuluh-puluh kali.

Bila part 2 kuar kat malaysia..mmg tgk kat wayang la..tak sabor nak tgk sambungan citer. Kitaorg tgk kat Tropicana City Mall. Sbb citer ni tak semua wayang main. Yang ada kat One Utama, Mid Valley dan Tropicana City jer.  Ada pun kat GSC shj.  Masa tgk tu, saya dan Encik B jer orang melayu. Yang lain soheh2 cina. Dan yang gelak paling kuat..kitaorg la..terukkan!!


Sekarang citer ni dah ada kat Astro First.  Bagi sape yang suka tgk movie..subscribe la..tak rugi tengok.

Tapi sebelum nak tgk part 2 ni...kena tgk part 1 dulu. Baru tau citer sepenuhnya.. Ni link dia Ah Boy To Men 1 part 1  dan Ah Boy To Men 1 part 2.

Saya memang gila la tgk citer ni..siap download dalam phone. Bukan setakat citer, soundtrack pun tengok berkali (boleh cari kat youtube). Dia punya behind the scene pun tengok berkali2.

Dalam ramai2 pelakon dalam citer ni, saya suka 2 orang iaitu IP Man dan Sergeant Alex Ong.




sumber : dari instagram Onlynoah & Toshrock

Siap follow diaorg kat Instagram...gilokan!!

Movie ni bercerita pasal National Services di Singapore di Pulau Tekong. Walau dalam gelak2.. ada part sedih. Espcially part Ken dan ayah dia. Dalam gelak2..citer ni ada byk pengajaran terutama dalam kerja berpasukan.  Word yang paling best 'LEAVE NO MEN BEHIND'.  Bila dah ramai tu cam2 peragai la.. Lagi satu yang best citer ni ada pelbagai bahasa.  Bahasa cina, english, melayu dan india.  Dan yang peliknya...masa latihan kawad, diaorang still pakai bahasa melayu.. bangga jap..

Oleh kerana saya suka gila cerita ni..dengan ini saya memberikan 10 bintang untuk cerita ni.  Kalau korang nak tgk citer ni kat Astro First..beli la. Tak rugi. Nnt korang pun boleh ketagih cam saya..haha!!

Sekian.

p/s :: tolong promosi ni dapat komisyen tak??  

No comments:

Post a Comment