Wednesday 28 December 2011

Penutup Tahun 2011 :: Clomid & Pengharapan

Semalam day 3..so dah routine utk jumpa doc. Hari smlm planning mmg baik. Kuar dr ofis kul 4 ptg. Sbb dah tahu, kalo gi awal pun..mesti last jugak..sbb tak buat appointment.

Smpi DEMC kul 4.20 petang (lebih kurang)..lmbt jugak sbb kena beratur panjang bayar toll.

Ambil no..tunggu giliran. Mmg dah tahu jd patient paling akhir..so relax jer. Masuk bilik doc dlm kul 5.30 ptg.  So doc pun dah tau..kalo datang ini mesti period..haha. Untuk cycle kali ini, doc bagi clomid 100mg utk 5 hari. Ubat tambahan spt biasa metformin. Dalam kul 6 balik terus rumah.

Jumpa balik doc pada day 14 jatuh pada 7 Jan 2012 hari Sabtu. Alamak....rasa sgt serik utk dtg pd hari Sabtu. Sudah tahu betapa ramainya orang nak jumpa doc. Appointment dah penuh..so kena tunggu giliran. Biarkanlah...malas nak fikir skrg. Biarlah Allah yang tentukan. Semoga dipermudahkan jer.

So ini adalah clomid terakhir utk tahun 2011.  Sungguh tak sangka, sy boleh mengharungi setengah tahun ini dgn pelbagai ubat dan treatment dr doc. Bila ingat balik, masa tahun 2010..mampu berusaha 3 bulan jer..lepas tu fed up dan rasa mual dengan ubat2 doc. Badan pun time tu spt sukar utk terima. Tapi utk tahun 2011, berlainan betul.   Bermula semula treatment slps balik umrah. Mgkn itu petunjuk Allah beri pada saya utk teruskan treatment ini. Mgkn kerana doa jugak, saya boleh bertahan dgn pelbagai ubat yg doc bagi. Dan yang paling penting, sy boleh bertahan sakit kerana laps ovarian drilling. Sakit mmg sakit..tapi Allah beri saya kekuatan utk tempoh semua ini.

Setiap org yang beriman akan diuji. Tapi ujian Allah berdasarkan kepada kemampuan hamba-Nya.  Berubat dgn doc bukanlah jaminan/pasti kita akan ada baby. Sebagai hamba, saya harus berusaha. Yang selebihnya biarlah Allah yang tentukan.  Kata-kata semangat saya adalah "Allah tahu apa yang terbaik utk saya". Dan kata2 ini jugak la saya selalu ckp dengan Encik B.

Harapan utk tahun 2012, semoga kami beroleh zuriat yang sempurna dan yang soleh.

3 comments:

  1. amin...amin...amin ya rabbalamin...semoga apa yang kita hajati diperkenankan olehNya...sayu baca n3 ni..;)

    ReplyDelete
  2. Chinta...

    Insya Allah, kita usaha dan berdoa..

    Tuan yg menulis pun sayu...hehe

    ReplyDelete
  3. kite senasib...pls follow me back..http://pengkalanayah.blogspot.com/

    ReplyDelete