Thursday 31 May 2012

Tahniah..

Tahniah di atas kelahiran baby girl adik angkat saya (mak jaga dia dr kecil lg). Semlm petang wife dia selamat bersalin secara normal. Ni mmg bunting pelamin. Bulan 9 kahwin, bulan 10 dah pregnant. Mmg rezeki diaorg..

So, mlm td call la ayah & mak...nak chit chat. Ckp la ngan ayah..

Akak "A***l dah dapat baby." dengan nada suara yang biasa2 jer

Ayah "Eemmm. Akak berdoa la byk2."

Saya cam blank. Tak faham maksud ayah. Tp rasanya, ayah bermaksud 'Akak jgn sedih la..berdoa la..nnt Allah akan beri'.

Pastu..saya tanya "Mak mana?"

Ayah jawab "Mak mandi." Terus je sy kata..nnt saya call balik la.

Lepas beberapa minit, mak call. Mak tak sabar gak nk gi tgk cucu. Masalah, wife dia berpantang jauh. So bila free nnt mak nak gi tgk.

Lepas pada tu, bersembang pulak ngan cik chef. Dia bagitau 'masa A***l bagitau wife dia dah pecah air ketuban, mak dah risau. Kalau Akak yang nak bersalin, agak2 seminggu sebelum tu mak dah tunggu..'hehe. Of course la mak risau..saya kan anak sayang dia.

Semua orang seperti mengharap baby daripada saya. A***l mmg sudah dianggap sebahagian drpd family kitaorg. Kitaorg mmg happy dgn kelahiran baby tersebut. Bertambah meriah la nnt. Tapi kalau yang dpt baby tu saya, lagi2 diaorg semua happy.

Insya Allah, rezeki anak itu akan ada. Bila masa itu..hanya Allah yang tahu.

Saya tak sedih..tapi bila ayah ckp cam tu..terus saya rasa sangat touching. Ayah sangat memahami. Tapi apakan daya..itu semua ketentuan Allah.


p/s :: kami berdua tidak bersungguh2 TTC utk 2 bulan ni..huhu. Macam mana nak ada??

2 comments:

  1. Tipah, bersyukur sgt ada parents yg memahami ;)

    InsyaAllah, bila memang rezeki dah sampai, usaha yang tak bersungguh pun akan membuahkan hasil. Percayalah ;)

    ReplyDelete
  2. Yannie,
    Itu antara nikmat yang Allah beri yang tak ternilai..mak & ayah

    Insya Allah, tapi orang yg berusaha akan berjaya..hehe

    ReplyDelete