Friday 21 November 2014

Duit Tabung :: Melancong Vs TTC Versi 2

Assalam..

Serius malas sungguh minggu ni.  Bos besar cuti sbb ayah dia sakit, kitaorg yang kecik2 dok kena menggantikan dia gi miting jer.  Tak lalu memanjang gi miting.  Balik miting, ada orang call dan nak jumpa.  Terus lemau nak buat kerja...hihi. Alasan!!

Sebenarnya, waktu dok rumah masa MC hari tu dok la menggodek entry2 yang lama2.  Sekali terjumpa entry ini.  Duit Tabung :: Melancong vs TTC.   Entry setahun yang lepas.  Pada masa itu di dalam delima, tetapi akhirnya Allah makbulkan kedua2nya.  Saya boleh gi melancong dan boleh teruskan usaha TTC (walaupun blm berjaya lagi).

Selepas taip entry tu, saya mmg decide untuk gi melancong.  Time tu air asia ada buat offer.  Saya dan kawan saya dengan senang hati kitaorg booking untuk travel waktu cuti sekolah bulan 6.  Kawan saya tu adalah roommate dan coursemate masa kat U dulu.   Yang plan kitaorg berdua.  Tetapi akhirnya yang join ada lagi sorang member U dan sorang geng ofis member tu.  So total 4 family.  Dengan 9 adults, 5 kids dan 1 infant.  

Kitaorg pergi....


Seronok sangat percutian ini.  Kawan2 sekepala. Kitaorg yang takde anak ni melayan anak2 diaorang.  Anak2 pun enjoy sbb ramai rakan sebaya.  Cam2 cerita, cam2 perangai, cam2 gaya.  Lepas pada Gold Coast ni, kitaorg plan nak gi Hong Kong lak.. Insya Allah jika ada rezeki. 

Saya mmg tak buat entry untuk ke GC ni sbb kitaorang pergi melalui ejen.  So semua telah diuruskan dan follow jer.  Kalo saya berdua, kitaorg jalan naik bas jer. Advanture sikit.  Part yang paling best dalam percutian ni adalah mandi pantai GC.  Serius itu la paling best.  Walaupun bertutup litup..belasah masuk dalam laut..dihanyut oleh ombak yang sejuk mmg best.  Pastu main dengan anak2.  Buat istana pasir la, timbus dalam pasir la..  Sesiapa plan nak gi Gold Coast, pastikan mandi pantai.  Jika tak rugi jer gi GC tu..hihi.  Ini pandangan peribadi. 

Syukur Alhamdullilah atas rezeki yang Allah berikan.  Terkadang rezeki ni datang dari sumber2 yang tidak dijangka2.  Tetiba2 jer dapat.  Boleh la nak gi berjalan2 dan nak buat mana yang patut. 

Sebelum gi Gold Coast, awal tahun masa tahun  baru cina saya dan family ke Pekan Baru Indonesia.  Balik kampung ayah.  Dan ayah ajak lagi berjalan masa deepavali.  Nak ke Medan.  Saya pulak cakap "Cukup la ayah.  Tahun ni dah 2 kali mohon gi luar negara.  Kalo mohon lagi mau kena bising ngan bos."  Ye la, bos tak kisah jer...tapi kita yang asyik mohon ni segan woo.  Cukup la untuk tahun ni.  Sambung tahun depan lak..hihi.  

Hujung tahun ni, geng2 jiran saya ada buat trip ke Korea. Winter di Korea.  Ada kot 3 - 4 family yang pergi.  Kalo tak buat IVF..harus jugak mengikut geng2 tu gi Korea.  Fuhhh mesti seronok. 

Cerita pasal jalan/melancong ni mmg tak habis.  Percutian dalam negara pun belum sempat nak pergi..sibuk ngan gi oversea.  Harap next year boleh gi Pulau perhentian (saya tak pernah smpi), Cameron Highland (Encik B tak pernah sampai) dan Sarawak (dua2 belum sampai).  

Ok. Sekian. Wassalam..

    



4 comments: